Több mint 4000 kezelés eredményei
alapján, mi nem beszélünk mellé!

4foryou 4foryou

Női szépség történelme I.

2012.06.01 12:09Vissza

A szépség elengedhetetlen fogalom és elengedhetetlen tény a mai világban. Vajon miért változott a szépség szó értéke? Miért lett Vénuszból anorexiás csont sovány modell az évek során? Kik szablyák meg, hogy a szépség mit tarkar? Divattervezők? Modellek? Stylistok? Celebek?

Azonban erre a választ nem tudjuk. A nőideál az évszázadok során rengeteget változott, és ezt a változást nem tudjuk pontosan meghatározni. Ha visszapillantunk az őskorra, ahol a szépséges nőt egy telt asszony jelentette, akkor elgondolkodhatunk miért lett a telt női alakból a huszadik századra vékony nő. Az őskor asszonya reggeltől estig intenzíven dolgozott. Ebből az időből származik az első női ideál, Willendorfi Vénusz szobra is. A Vénusz szobroknak a mell és csípő része a kidolgozott, nem pedig az arc vagy a végtagok. Akkoriban ez a női forma volt a szép, és erre voltak büszkék. Az ókorban a telt női formák ideáljaként a krétai Nagy Istennő volt az élet és szerelem megtestesítője. Viselete a keskeny derekát és telt csípőjét hangsúlyozta.

A római nők Keletről és Egyiptomból származó gyapjú, pamut, és selyemszövetekből készült színes ruhákat hordtak, ezzel is hangsúlyozva szépésgüket. Vagyonokat költöttek ékszerekre, drágakövekre. A gyöngy, a smaragd és a beryll számított a legértékesebbnek. Ezeket, akik tehették magukra is aggatták és büszkén viselték. Ebben a korszakban az asszonyok és lányok egyaránt rendkívül odafigyeltek a hajuk és arcuk ápolására. A természet adta adottságokat kenőcsmaszkokkal, festett hajjal, parókákkal és elefántcsont fogakkal korrigálták. A ráncokat viasszal simították el, az arcukat pedig fehérre festették, hogy előkelőbb arcszínt varázsoljanak maguknak.

A középkorban két női alak volt a meghatározó. Itt már előjött a gonosz megtestesítője, Éva, aki bűnt követett el és bájos arca mögött az ördög bújt meg. Ezzel a démoni káprázattal szemben a Szent Szűz Mária, mint édesanya jelenik meg, aki magára vállalta az első asszony által megrontott emberiség bűneit. A szüzességben maradt édesanyát makulátlan teste különbözteti meg tőle, és szépsége érintetlen testének békéjéből fakad. Ebben az időben nem a külső szépség határozta meg az ideális nőt, hanem belső tisztasága, szüzessége.

Viszont az elkárhozottak ábrázolják meztelenül. A meztelenség áttörését a reneszánsz kora hozta meg. Ebben a korban hozták vissza a teremtés legcsodálatosabb lényeként méltatott nő, csodálatos meztelen testét. Úgy gondolták, hogy a nő kötelessége szépnek és vonzónak lennie, hogy Isten által előírt hivatását hiánytalanul betölthesse.

Folyt. köv.